CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, March 23, 2008

20 Mac - 24 Mac 2008




20 Mac - 24 Mac 2008


Gambar ni time baru pas balik qoje..time praktikal dulu..
muke penat...

20 Mac 2008..
hari khamis..hari menyambut Maulidurrasul...
aku rasa bersyukur dapat menyambut Maulidurrasul..cam biasa, politeknik ni akan wat pertandingan berarak sambil memegang banner..
disebabkan aku ni ajk blok, aku kena ar turun untuk buat banner sempena perarakan tu..
seronok sebab kite dapat kuarkan banyak idea dengan kawan2..
dari kul 9.30 mlm aku ngan ajk lain wat banner sampai la dekat kul 2.00 pagi.. akhirnya siap jugak..
pagi ni aku terlambat la pulak bangun sebab tido lewat wat banner semalam tu..
dekat kul 8.00 pagi baru bangun..hehe..puan fatimah sampai telefon member aku suruh turun berarak, pastu kitorang pun siap2 la nak g berarak..seronok..
tapi ada sesuatu yang mengejutkan aku bila jabatan aku..iaitu Jabatan Perdagangan dipilih sebagai Johan dalam pertandingan perarakan..bangga gile..


21 Mac 2008

pagi ni aku ada kelas ngan Puan Dewi, kelas Keusahawanan..seronok kelas ngan dia..
dia tu ramah orangnya..rasa selesa bila berbual, berbincang dengan dia.
petang tu lak ada kelas ngan Puan Noorizam, kelas note taking. aku ngan member2 aku kul 2.30 dah siap2 nak g kelas note taking, sekali kitorang kene wat penilaian untuk lecture-lecture..
pas siap wat penilaian tu, kene g jabatan jap untuk wat penilaian untuk lecture lain plak, pastu aku ngan member2 aku sibuk pikir nak balik..hehe..
maklumlah dah lama tak balik umah, rindu la konon..dalam kul 5.30 tu aku bertolak g pekan Sabak Bernam sebab tiket bus aku kul 6.13.
aku saja wat surprise, sampai umah je aku slow2 buka gate tapi mak aku dapat detect la plak..
aku pun wat muka seposen depan mak aku..pastu aku siap2 mandi pastu tdo
..

22 Mac 2008

hari Sabtu..hari yang menyeronokkan..aku bangun pagi je mak aku dah siapkan sarapan..hehe..dia kate aku dah lama tak balik umah,,sibuk dia tanya nak masak apa hari ni. nak makan apa hari ni..best betul..memang betul pun orang kata hanya mak kita yang betul2 kenal kita sebab dia tahu semua tentang kita..lagipun dia yang melahirkan kita, jaga kita..kan3?
hari tu asyik hujan manjang..aku nak g cyber cafe pun tak boleh..langsung tak boleh kuar la senang cite..
aku nak g update blog ni pun tak dapat sebab tak dapat kuar..sian aku..tapi xpelah,,hujan tu kan rahmat..

23 Mac 2008




ntah ape2 ntah gambar aku tu..


hari Ahad yang akan membuatkan aku rasa sedih sebab aku kena balik asrama..bukan tak suke tapi belum puas rasanya lepak tengok muka adik2 aku kat umah..
tapi xpelah, nak buat macamane..dah tugas dan tanggungjawab..
aku sempat makan tengahari lauk yang mak aku masak..pastu aku trus g pekan jap beli barang2 apa yang patut nak bawak balik poly..
petang tu aku sempat lagi potong rambut, mak aku yang tolong potongkan,,hehehe..mak aku ni serba serbi boleh wat, terel x terel la mak aku ni..
dalam kul 4.00 petang tu aku pun kemas2 barang nak balik poly, dalam kul 6.00 petang tu aku pun sampai la kat poly..
mak aku lak nampak cam sedih je..tapi x taulah kalo dia tengah penat..
pastu dalam kul 7.00 tu diorang pun balik,,aku pun melambai2 la cam orang karam di laut kat family aku..babai..semoga diorang selamat sampai umah..aminn..

24 Mac 2008

Hari ini hari Isnin, ramai orang yang bad mood..hehe..biasalah,,sindrom isnin..sapa tak tau..
sume student memang rasa paling malas time ari Isnin sebab masih seronok nak rehat2 cam ari Sabtu ngan Ahad..dari sekolah rendah sampai sekolah menengah perangai tak ubah2..hehe..
aku pun sama gak..pagi ni aku bangun lambat lak..nasib baik time aku masuk bilik air tak ramai orang, so tak yah nak beratur beratur cam biasa..ngantuk tau beratur nak mandi pagi2..seksa..
hari ni jadual memang padat.pagi ni ada Translation, sedih sebab kene marah..tapi salah kitorang jugak sebab wat assignment Translation tak bersungguh2..
pastu kitorang dapat tau yang elektrik xde lak..aduuui..dahla aku bawak laptop nak surf internet, sekali xde elektrik lak..pastu time subjek Tamadun, ustaz kata kelas tangguh sebab xde elektrik, student yang nak wat presentation xleh nak wat sebab xde elektrik..
aku pun tanpa berpikir panjang sepanjang jambatan pulau pinang, trus g balik hostel anta laptop kat bilik aku..
pastu aku g r kafe pentadbiran..tetibe aku rasa semacam je sebab aku tengok dah ada elektrik balik.....sedihnya sebab aku x dapat nak surf internet, laptop aku dah letak kat bilik...huaaahuaa...
tapi nasib baik petang ni ada subjek Internet dan Persembahan..aku tanpa membuang masa terus bukak internet and wat blog ni..hehe..
dengan itu dengan rasminya aku telah terberitahu yang aku telah menggunakan waktu subjek ni untuk wat blog..nak wat camane..dah terdesak..mintak maaf kepada semua..

0 comments: